Canadian Journal of Education New Issue!

The latest issue of the Canadian Journal of Education is now available at http://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce. For more information on the authors and their research, please visit their Facebook page by clicking here.

Le plus récent numéro de la Revue canadienne de l’éducation vient d’être publié à l’adresse suivante : http://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce. Pour en savoir plus sur les auteurs et leurs recherches, veuillez consulter notre page Facebook ( cliquez ici ).

Canadian Journal of Education/Revue canadienne de l’éducation
Vol. 38, No 2 (2015)

Editorial/Éditorial
——–
Éditorial (1-2)
Rollande Deslandes
Editorial (1-3)
Erika Hasebe-Ludt

Articles
——–
La collaboration entre l’école, la famille et la communauté en milieu à risque : quels défi s pour la formation initiale des enseignants du
primaire? (1-28)
Nicole Tremblay, Catherine Dumoulin, Mathieu Gagnon, Patrick Giroux
L’éducation aux médias dans le Programme de formation de l’école québécoise : intégration, pratiques et problématiques (1-33)
Normand Landry, Joëlle Basque
Portrait des pratiques évaluatives déclarées par des enseignants d’éducation physique et à la santé au primaire (1-28)
Olivia Monfette, Johanne Grenier
Quelle approche pédagogique pour optimiser l’efficience de l’apprentissage du complément du nom ? (1-22)
François Vincent, Vincent Grenon, Olivier Dezutter
Queer pedagogy in sex education (1-22)
George Drazenovich
Development and Evaluation of a Peer Mentorship Program for Aboriginal University Students (1-34)
Jennine S Rawana, Daniella D Sieukaran, Hien T Nguyen, Randy Pitawanakwat
Athletics, Music, Languages, and Leadership: How Parents Influence the Extracurricular Activities of their Children (1-34)
Dianne Ashbourne, Lesley Andres
Fostering Cultural Humility among Pre-Service Teachers: Connecting with Children and Youth of Immigrant Families through Service-Learning (1-30)
Darren Lund, Lianne Lee
Digital storytelling for transformative global citizenship education (1-28)
Hoa Truong-White, Lorna McLean
The Influence of Collective Asynchronous Discourse Elaborated Online by Pre-Service Teachers on Their Educational Interventions in the Classroom (1-29)
Stéphane Allaire

Book Reviews/Recensions d’ouvrages
——–
Education 2.0: The Learning Web Revolution and the Transformation of the School (1-4)
Audrey Dahl